måndag 2 maj 2011

En doft av blommor...

... är mitt tema på detta kort! Den härliga våren med alla blommor som slår ut är äntligen här!


Kortet är byggt på ett cardstock i en nyans av rött. På detta kort att jag klistrat på en stor ruta av Kaisers mönstrade papper, har även tagit en bit av det pappret och använd baksidan av det och gjort en remsa som går i grått och klistrat på den i ena sida. Ovan på det har jag tagit av den röda cardstocken och använt mig av en punch från Martha Steart och tryckt ut en fin blommig remsa som jag klistrat på den gråmönstrade remsan jag gjorde tidigare.

Stämpeln jag använt kommer från House mouse och den är sen färglagd med Promarkers. Texten Gratulerar, hade jag i mina egna gömmer.
Båda stämplarna har jag tonat med svart Distress i kanterna, sen är bilderna klistrade på ett grönt Cardstock som jag matchat in i samma nyans som bladen jag färglagt i stämpeln.

Lycka till och ha nu och ha ett par härliga veckor till vi ses nästa gång, som tyvärr blir den sista som DT-gäst hos Bewed. =( Har varit en underbar och lärorik tid!

Kramizar från Eva.G

Inga kommentarer: