onsdag 6 april 2011

Påskig mjölkkartong

Denna vecka ville jag skapa något som man kunde ge bort fyllt med godis. Och jag ville inte göra ett påskägg. Inspirationen hittade jag här och jag visste direkt att jag ville göra en mjölkkartong :) Det passade dessutom bra att göra ett tillhörande kort av cardstocket som blev över. Mönsterpapperet jag har använt heter American Traditional Designs: Playtime Pastels - Orange Butterflies. Det är väl kanske inget traditionellt påskpapper men papperet är gult med fjärilar samt blommor. Stämpelmotiven är egentligen en och samma stämpel som jag har klippt isär. Det är därför som det är en massa tomma blomstjälkar på mjölkkartongens stämpel. Jag har dekorekrat med två olika blommor, blad samt olika brads. Till rosetten och knuten har jag använt brett organzaband. Kanterna är distressade med Brushed Corduroy.

Här ser ni mjölkkartongen sett från sidan.


Skrappa lugnt!

//Mia

Inga kommentarer: