måndag 11 april 2011

Joy Fold Påskkort (med beskrivning)!

Denna vecka har jag valt att göra ett litet påsk kort. Jag har använt en liten annorlunda vikning kallad Joy fold. en jätterolig teknik och ENKEL! Man gör ett litet och ett stort kort och sätter ihop! Stämpeln är ju bara så underbar! Man bara smälter när man ser den tycker jag och då är jag inte mycket för stämplar med djur! Det ena mönstrade pappret använde jag även i mitt förra DT-alster men hade en bit över som passade kanon till detta kort.
Har inte använt så mycket dekorationer då det inte fanns så mycket plats med stämpelmotivet och sen är det såpass mycket mönster i papperen så det kändes rörigt. Men band och gula blingstenar fick det bli.

Egentligen ska man ha 4 olika mönsterpapper på ett sånt här kort, men stämpelmotivet blev perfekt som framsida, dock i större storlek än “lilla kortet” som är fäst på “stora kortet”. Men det gjorde sig bra på detta kortet!

cardofeaster (1)cardofeaster (2)
Papper: Gult Cardstock, Graphic 45 “Wish upon a springtime” (båda sidorna är använda), Magnolia “Sumbunny Loves You – Yellow Bunny.
Dekorationer: Brunt Band, Gula Rhinestones (från egna gömmor)
Stämplar: Motivstämpel från Happy Hoppers  och heter “Will knit for friends” målat med Promarkers och textstämpel från Reprint stämplat med brun stämpeldyna som jag lagt embossingpulver (clear)
Övrigt: Chalkat kanter med brun stämpeldyna, har punchat mina hörn med en hörnpunch.

Det mesta av det jag använt finns i butiken!

Beskrivning på hur man gör Joy Fold finns här, en jättebra tutorial på svenska med BILDER!

Lycka till med pysslandet! Ses snart igenLer

kram Michaela

Inga kommentarer: