fredag 29 april 2011

50- års kort utan stämpel

Tycker alltid det är lika svårt att göra manliga kort. Jag har inte använt mig av någon stämpel den här gången, utan arbetat med ett enfärgat cardstock och ett mönstrat, samt blommor och band från beWed shopen. Jag har också stansat ut 50 samt grattis  med dies.
 Bewed har en del punchar och jag fastnade för den här från Marha Stevart, som jag sedan experimenterade en hel den med, för att få snygga hörn. Vill du veta mått och hur jag gjort gå in på min hemsida.
På detta kort har jag också förhöjt papperet genom att skära ett kryss i den gröna cardstocken och biga längst med kryssets slut, för att få upp cardstocken från kortet och få en 3-d effekt. Ovanpå har jag satt samma mönsterpapper som jag har i stommen. banden har jag arrangerat som blad samt en rosett.

I kortet har jag använt det mönstrade papperet och stansat ut grattis i den enfärgade cardstocken.
Ha en riktigt skön och solig helg!
Zora

Inga kommentarer: