måndag 24 januari 2011

Maskulint "bra-att-ha"-kort

Äntligen har Kirsi flyttat klart den fysiska butiken, så nu har vi DT:s fått paket utskickade igen. Hoppas att allt går bra för Kirsi i nya butiken. Mitt paket denna gången var ett sagolikt kortpaket, med lite maskulint inslag.

Jag inleder denna perioden med det maskulina kortet... Nästan allt går att göra maskulint tycker jag, bara man håller sig till monokromatiska färger. Här har jag valt att låta kortet gå i svarta och gröna toner.


Stommen är grå cardstock 15x15 cm. På den har jag mattat med grönt papper från Graphic 45 och ett härligt silver- och svartskimrande papper från WVDC. Stämpelmotivet, Little HouseMouse, har jag färglagt i gråskala med copics. Endast rosen de söta mössen luktar på har blivit härligt, fräscht grön. För att skapa en bakgrund till stämpelmotivet har jag gjort prickar med samma färger runt motivet. Sen lade jag glossy accent på rosens knopp, blad och stjälk, för att få motivet att stå ut lite. För att det att stå ut ännu mer, så lade jag en linjal på motivet, några millimeter in, och drog med en av de gröna pennorna längs kanterna. Monterade ihop ett grönt, brett sidenband med ett smalare svart sidenband, fäste det på baksidan av mattorna. Sen klippte jag små snuttar av bandet, och knöt runt det längre bandet, så det ser ut som om jag knutit ihop bandbitarna direkt på kortet. Monterade sen gröna blingstenar i hörnen, och två stora, läckra brads i nedre hörnet. Det syns dåligt på bilden, men de går i samma gröna färg som allt annat på kortet.

Allt material finns hos beWed, kan hända att det saknas i webbutiken, men maila gärna Kirsi om du vill beställa något av det.

Ha en bra vecka!! /ScrapLinda

Inga kommentarer: