onsdag 26 januari 2011

Kort med Graphic 45

Denna vecka har jag gjort ett kort med papper från Graphic 45s underbara serie Once upon a springtime! Jag tyckte stämpeln från Magnolia passade perfekt. Lite sagotema över både papper och stämpel. Jag har använt en stans från Martha Stewart för att få ut det gröna "staketet" bakom stämpelmotivet. De två vita formerna är stansade med Spellbinders Nestabilities. Alla kanterna är chalkade med Chestnut Roan och Dark Brown. Stämpelmotivet är färglagt med promarkers. Jag har även glittrat lite, syns som vanligt inte alls på foto. Det är glitter på kanterna till vingarna, använde pennan Stardust-Clear från Sakura. Jag har även gjort min egen glimmermist genom att blanda Perfect Pearls med vatten i en Mini Mister. Jag har sedan sprayat hela framsidan med min glimmermist.


Allt material jag använt kommer ifrån Bewed. Finns det inte i webshoppen ännu så kontakta Kirsi direkt istället.

Inga kommentarer: