måndag 6 december 2010

Julkort i vitt

Idag har jag gjort ett - nåja, nästan - helvitt kort. Tycker det är så vackert när man låter korten gå i bara en färg, och speciellt då i vitt. De enda färger jag har släppt in är rött och olika toner av brunt, för att få till stämpelmotivet snyggt.


Jag har gjort hela kortet i det banka 4CC-pappret för att allt ska bli riktigt vitt. Första mattan sitter på distanstejp, den är embossad i cuttlebugs embossingfolder, sen har jag lagt på snö och glitterlim. Band sen ett prickigt organzaband runt och knöt en stor, dubbel rosett. Maskade Tilda med snöflingekransen, som jag inte vet vad den heter, och målade med copic ciaos. Lade snö på pälsdelarna på hennes luva och jacka och lade glitter på när det torkat. Lade också glitter på flingorna runt kanten. Stansade ut den med nestabilities circel, och en scallop circel som matta under.

Materiallista:
Magnolia Tilda sjunger julsånger
Magnolia snöflingekrans
Övrigt: 4CC papper, snöfärg, glitterlim, copic ciao, organzaband.

Ha en trevlig vecka!/ScrapLinda

Inga kommentarer: