tisdag 16 november 2010

Snabba, smidiga julklappar


Först vill jag be om ursäkt för att mitt inlägg är en dag sent, men livet kom emellan igår. Så nu kommer äntligen mina inspirationsalster för denna veckan: två snabba och smidiga julklappar. Eller kanske värdinnegåvor, födelsedag, namnsdag eller "bara för att".


Det första är ett memoblock i mindre storlek, ca 10x8 cm. Härligt krispiga blåa toner, med blingpapper, pearl maker, spets och en blandning av färdiga och utstansade snöflingor. Blå blingbrad, rhinestone clear i mitten på flingorna och glitterlim.


Insidan, med pennhållare, penna och memoblock. Monterat fast ett sidenband mellan lagren av papper. Klädde insidan med mönsterpappret också, för att få det mer enhetligt.


Nästa memoblock är lite större, ca 10x16 cm. Denna har jag bundit ihop med min BIA, så omslagen är fodrad kartong för att styva upp det hela lite. Framsidan har jag dekorerat med en gratis digistämpel från Sliekje digi Stamps tillsammans med en utskrift från datorn, pearl maker, glitterlim, spets och underbara blomgrupper.


Insidan har jag fodrat med samma cardstock som jag mattat med på framsidan, och monterat fast ett sidenband mellan lagren. Ett större memoblock, ett litet memoblock och pennhållare med dekorerad penna denna gången. Tog helt enkelt mönsterpapper i lagom storlek, lade på flytande lim, och rullade på pennan.

Det mesta materialet hittar ni i butiken.

/Mvh ScrapLinda

Inga kommentarer: