måndag 1 november 2010

Altrad tändsticksask

Idag bjuder jag på en följetång, ni får bara se ena delen här idag. Nästa del får ni tåla er lite med, den kommer nästa måndag.


Jag har tagit en stor ask Solstickan och tagit ur alla tändstickor. Lade brun cardstock runt hela asken, och skar sen mattor av det underbara mönsterpappret - som nog inte alls är ett julpapper, men som är nog så juligt på baksidan. Sen har jag stämplat upp lilla Tilda med versafine på akvarellpapper, och färglagt henne med tombows. På pälsbitarna på hennes kappa har jag lagt flower soft, på vingarna glitterlim frosted lace, och på nothäftet glitterlim rock candy. Monterade ihop två olika löv med en stor ros, som jag lade guldglitter på. Guldpärlor i hörnen, och de sista på ena bladet.


Asken sedd från sidan, så att man ser min lösning för att öppna den. Har använt en bit sidenband som jag vikt dubbelt, och kört en underbar brad igenom. Alldeles lagom att få fatt i och öppna lådan med. Matta med brun cardstock och mönsterpapper på gaveln.


Så här ser det ut när man öppnat lådan, den är klädd både utvändigt och invändigt med gamla boksidor. Det var mycket pilligt att klä den, eftersom pappret är skört och väldigt gärna går sönder - tur att jag har en tjock bok. Vad som nu ska ligga i denna asken.... ja det är det ni får vänta en vecka på!!

Materiallista:
Brun cardstock
Blad
Stor miniros
Brunt sidenband

Ha en trevlig vecka!! /Mvh ScrapLinda

1 kommentar:

Maria Thim Kokki sa...

Riktigt läcker tändsticksask, nu är ju urnyfiken på vad komma skall =)
Kram MariaT