onsdag 8 september 2010

Inspirations till skissutmaningen

Jag fick lite ledigt i måndags, och bloggar idag istället. Idag bjuder jag på två olika alster, dels ett inspirationsbidrag till vår skissutmaning och resultatet från förra veckans tutorial - stämpelmaskning.

Först ut är ett kort för att inspirera er att vara med i vår skissutmaning, läs mer här.

Gjorde en stomme av brun cardstock, och lade matta av beige cardstock. Gjorde en mindre matta av samma cardstock, och skar ut en ruta ur det underbara pappret från Graphic 45. Skrapade och chalkade alla kanter, monterade brun spets, halvpärlor och några ihopmonterade blommor. Skrev ut ordet "Tack" på datorn, och lade på en matta av brun cardstock. Hoppas nu att det kommer in riktigt många bidrag till tävlingen!!

Materiallista


Så ska ni få se vad jag gjorde med stämpelmotivet som jag maskade ihop i förra veckans tutorial.


Har haft denna boken liggande ett tag utan att göra nåt med den, tanken är att jag ska skriva in idéer som jag hittar i olika tidningar och på nätet. Några idéer har blivit inskrivna, men framsidan har varit original länge... Men nu fick den sig en liten ansiktslyftning! Har färglagt stämpelmotiven med tombows, stansat ut flickorna med min nya nestabilities. Lade beige cardstock som grund , baksidan på ett julpapper, och sen en bit spets ovanpå. I nedre hörnet av motivet monterade jag ihop en gigantisk blomgrupp, och balanserade upp med flera halvpärlor i motstående hörn. Så nu kan den ligga framme, vacker och inspirerande att anteckna i.

Materiallista
Mönsterpapper BoBunny, Nick Sleigh
Blandade metalldekorationer

Ha en trevlig vecka! /ScrapLinda

1 kommentar:

NHL sa...

Gillar verkligen inspirationskortet och kul att få se maskningsbilden i bruk :-)
Bra jobbat!