måndag 23 augusti 2010

Gable box i soliga färger

Idag bjuder jag på en gable box med påskigt papper och del av bröllopsstämpel!


Boxen vek jag av vanilla cardstock, skar till mattor av magnolia-pappret till alla sidor och chalkade alla kanterna. Sen knöt jag ett prickigt organzaband runt hela boxen och gjorde en enkel knut på framsidan. Stansade ut en scallop oval och en vanlig oval av spillbitar från tidigare dt-paket med mina nestabilities, chalkade dom i kanterna och monterade dom ovanpå bandet. Stansade sen ut några fjärilar i samma spillbitar, chalkade och monterade på gröna strasstenar på varje fjäril. Magnoliaflickan hör ihop med bröllopsstämpeln Tilda med blomsterflicka, men här har jag klippt bort Tilda och bara färglagt den lilla blomsterflickan. Målade henne i gult för att matcha mönsterpappret. Blommorna i korgen och håret fick bli gult med varmt orange inslag och sen på med glossy accent.


Boxen sedd från sidan, även om jag inte använt distanskuddar, så är dekorationerna ändå lite utstående.


Baksidan, med utstansade ovaler, min handgjort-av-biljett och en utstansad fjäril med strasstenar.

Materiallista:

Mönsterpapper Magnolia, Daffodil
Stämpel Magnolia, Tilda med blomsterflicka
Övrigt: Spellbinders Nestabilities scallop ovals small & classic ovals small, Martha Stewart fjärilpunchar, tombowpennor.

Ha en trevlig vecka!! /ScrapLinda

Inga kommentarer: