onsdag 14 juli 2010

Bok med jordgubbsrecept

Som ni kanske har förstått så är denna månads tema chipboard böcker. Jag har därför valt att göra en bok med goda jordgubbsrecept. Själva chipboard boken är Maya Road - Scallop layer book. Egentligen är det 6 sidor just min bok har 3. Jag har valt att ignorera de fina mönstren i scalloped kanterna. Min motivering är att jag ville få boken mer enhetlig. Alla tre sidor är klädda med cardstock och chalkade med Chestnut roan. Denna vecka har jag endast dekorerat framsidan. Tanken är att ni vecka för vecka ska få följa färdigställandet av boken. Det kanske även kommer ske mer förändringar på framsidan, men då visar jag dem senare.



Spetsbandet i papper är gjort med hjälp av Martha Stewart - Doily lace trim. Mönsterpapperet med de söta jordgubbarna är Magnolia - Lazy summer days - Strawberries & Cream. Finns ännu inte i webshoppen, men det kommer säkert snart in. Även mönsterpapperet är chalkat med Chestnut roan. Den utstansade ramen är en nyhet från Cuttlebug, cut & emboss - fanciful labels. Den har inte heller hittat ut i webshoppen än, men jag kan säga att jag gillar det jag har sett. Blombladen är sammetslöv från Prima finns ännu inte i webshoppen. Den vita blomman kommer från Reprint. Även den röda pärlan kommer från Reprint.


Nu i efterhand funderar jag på om jag ska ha glaze på alla jordgubbar på mönsterpapperet. Tror det kan bli en rolig detalj. Ni får vänta en vecka på att få reda på svaret *ler*.

Ha det så gott i sommarvärmen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej... oerhört fin bok! Jag gör mina böcker hos www.solentro.se

Tack för tipsen och de fina bilderna!

Mvh/Hampus