onsdag 9 juni 2010

Inbjudan till dop

Denna gång har jag gjort ett kort som kan använda som dopinbjudan eller kanske inbjudan till 1-års kalas. Stämpelmotivet är från Magnolia och den är som vanligt färglagd med mina kära ProMarkers. För att göra ovalerna har jag använt Fiskars mallen med ovaler. Ritat av ovalen med en blyertspenna och sedan klippt ut dem. Suddat ut blyertspennsrester och chalkat kanterna med chalks. Mitten på blomman och de två mindre nedanför är glitterbrads. De glittrar mycket finare i verkligheten. Jag tänker mig att de två mindre är en slags stam till blomman.







Materiallista
Rosa Cardstock
Mönsterpapper Baby Hands Pink från Paper Studio
Stämpelmotiv Sittande Tingla från Magnolia
Textstämpel Texter - Set från Reprint
Färglagd med ProMarkers
Chalkad med Dark Brown Fluid Chalks
Blommor Pink Mix från Storyteller
Rosa Glitterbrads
Rosa Organzaband

Inga kommentarer: