måndag 7 juni 2010

Grattis till studenten

Idag blir det två stycken gåvor till nybakade studenter! Ni får ursäkta flaskan som är med på bilden, såna är inte vanligt förekommande här hemma, utan en avslutningsgåva till min man från hans arbetskamrater när han bytte arbete. Men den passade bra till detta fototillfället!


En flasktag med plats för en platt gåva, kanske någon lyxig chokladkaka som passar champagnen? Student Edwin är färglagd med tombowpennor.


Monterade Edwin på distanskuddar på tagkortet, som är gjort med vit cardstock och Magnolias fina mönsterpapper. Pappret kändes först väldigt bebisaktigt, men det går att använda till allt möjligt - bevisligen! Skrev ut texten och noterna på datorn och klippte ner det, distressade och monterade med glue dots. Sverigebandet kommer ur mina gömmor, har gjort en dubbel rosett och monterat mitt på bandet och limmade fast en knapp ovanpå. Den stora vita blomman är privat, den blå rosen har jag gjort själv av Reprints blåa blommor. Edwin har guldglitterchampagne i glaset, även guldglitter på bältesspänne och manschettknappar. Lagt glossy på skärmen och skorna. Inne på ett scrapforum pågår en diskussion angående Magnolia-stämplarnas frånvaro av mun och näsa, jag tycker de blir finare med, så jag har ritat dit det. Här sjunger Edwin med i studentsången.


En gåvoask tänkt att hängas runt halsen på studentskan... Tilda som student har också blivit färglagd med tombow, klippte ut halva motivet och monterade ovanpå för lite mer djup. 


Även Tilda fick guldglitterchampagne i glaset, glossy på mösskärmen, knappen i koftan och på skorna. Ovanpå den vita blomman (privat) har jag gjort en blomma av det vackra, röda, smala sidenbandet och sen knutit fast en stjärnknapp med guldsnöre. Ett Sverigeband draget genom asken så att man kan hänga gåvan runt halsen på mottagaren (privat).

Materiallista:
Sidenband rött
Guldsnöre

Ha det så gott!/ScrapLinda

Inga kommentarer: