tisdag 22 juni 2010

Dopkort och 1-års kort

Jag tog chansen och pysslade lite för några veckor sedan när jag skulle skicka iväg dopinbjudningarna och när vår söta gudson fyllde ett år. Här är resultatet:

Till dopkortet använde jag Martha stewart punchen Scalloped Dot, Inkido stämpel som jag embossat med guldfärg, Magnolias Fairytale Tilda, som jag färg lade med Promarkers och Sakuras glitterpennor. Blommorna och pärlorna är från Reprint och pappret är Magnolias.

Ett-års kortet gjorde jag med piratstämpel från Magnolia. Jag har målat med Promarkers och använt blendern för att få de solblekta detaljerna. Jag använde Glossy Accents på svärdet för att få 3D-effekt och Martha Stewart stansen Arch Lattice vid öppningen. Brads i form av nycklar och nyckelhål som dekorationer samt blommor från Reprint.

Jag trädde igenom ett sidenband genom nyckelhålen och rev till en ruta inne i kortet som jag chalkade och skrev texten med glittrande Sakurapenna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såååå gulligt dopkort!!! Ljuvligt!!

Kram