måndag 12 april 2010

LO och kort i samma stil

Har länge funderat på att scrappa i formatet A4, men jag har liksom inte kommit till skott. Men med dessa underbara gröna papper var det inte svårt längre!


Jag har en svagt beige stomme i cardstock, en mild grön cardstock som jag stansat med MS kantstans som matta åt det underbara pappret Scrap Tuva från Inkido. Sen rev jag Scrap Cartas i kanterna och distressade alltsammans. Fotot har jag slipat i kanterna med sandpapper, monterat på beige cardstock och matta av ScrapTuva, fast lite på sniskan. Under det stack jag in en distressad tag, som jag fyllde med ord som är "jag". Lindade ihop den vackra spetsen till en blomma, toppade med en vacker embossade primablomma, och monterade ihop med en grön brad. Bladen stansade jag ut med QK-tången i samma gröna cardstock som jag har näst längst bak. Avslutade det hela med att strö ut lite vita halvpärlor i nedre högra hörnet av fotot.


Kortet gjorde jag i 15x15 cm för att den fina texten på inkidopappret skulle få komma till sin rätt. Tycker att detta pappret är så vackert, att man inte behöver dekorera så mycket mer, därför har jag bara hållit mig runt kanterna på kortet med dekorationerna. Stommen är mild grön cardstock, sedan det vackra gobelängmönstrade Scrap Tuva, skrapat i kanten och distressat. Scrap Cartas har jag rivit i kanten även här, och distressat, ser nästan bränt ut, vilket ännu mer ger känslan av gammalt kärleksbrev. Knölade ihop spetsen längst ner på kortet, monterade ihop en mindre och en större av de embossade blommorna med en brun miniros, och lade blad under. Precis bredvid blomman fäste jag en nyckelbrad, och längst ner i högra hörnet nyckelhålsbradsen. I övriga hörn satte jag små runda brads i samma stil. Upptill på kortet har jag återigen placerat en tag, fäst spetsen med en stor hjärtbrad. Tagen har jag skrynklat, skrapat och distressat, och sen strukit den för att få den platt igen. Man kan antingen lämna tagen som den är och bara låta den vara vacker, eller så lämnar man en liten hälsning på den.

Materiallista:
Cardstock beige och grön
Mönsterpapper Inkido Scrap Tuva Satin Green
Mönsterpapper Inkido Scrap Cartas Satin Green
Stor tag 6x12 cm
Spets Blomma 1,3 cm
Primablommor E-line, vita
Brads, grön rund, nyckel & nyckelhål
Löv Storyteller
Halvpärlor Reprint
Eget: Martha Stewart kantstans Doily Lace, QK Stans blad, brun miniros

Ha en trevlig vecka!! Kram ScrapLinda

Inga kommentarer: