måndag 7 december 2009

Altrade julkulor.

Ja, nu har turen åter kommit till mig och idag tänkte jag (roolz) visa upp 3 julkulor som jag dekorerat lite. Dock var de ju helt hopplösa att fota, men jag hoppas att ni ser någorlunda hur jag har gjort i alla fall.. =)

först ut är en kula där jag använt mig av 2 små vintagebilder (en på var sida) ifrån ett mönstrat papper. dessa har jag lackat fast med ett klarlack, men glossy accents (3-D lack) funkar ju kanon det med.. och så på med lite julröd stickles bara, sen var den klar.

Till de två andra kulorna använde jag en själhäftande filtbård som jag klippte loss bitar ur. dessa var ju lätta att fästa på kulan eftersom de redan var försedda med klister/tejp. på järnek-bladen satte jag små röda stickles "bär" och på den andra kulan fyllde jag i hålrummen i filtbiten med stickles.




Material ifrån shopen:
*Mönstrat papper
*Grön filtbård
*Stickles "Xmas red"
Privat material:
*Röda julkulor med guldband
*Klarlack

Ja. det var vad jag hade att bjuda på för idag, hoppas att ni blev lite inspirerade att skapa egna dekorationer till julgranen, trots de dåliga fotona.. =)
//roolz

Inga kommentarer: