torsdag 12 november 2009

Lite Julaslter

Det är min tur att blogga denna veckan och nu är det torsdag så det är hög tid att visa vad jag pysslat med i veckan.
Först ut är ett kort med flera vikningar som var skoj att pilla med.
Jag har använt mig av House Mouse stämplar och hjärtstämpeln är från Reprint, motiven har jag målat med ProMarkers pennor.
Jag har använt mig av Inkido och Paper Design papper och dekorerat med vita pappersstjärnor som jag embossat och använt stickles på. Granen är urklipp ur ett papper från Paper Design.
Allt finns i shoppen.
Kortet sett från sidan.
Jag har också vikt en stjärna, jag har sett massor med olika varianter på denna stjärnan i olika bloggar och gjorde en stor till mig själv för över en vecka sedan men idag gjorde jag en liten söt som jag vill visa här.
Jag använde mig av två enkelsidiga papper från Paper Design som jag tejpade ihop, jag skar ut 6st fyrkanter som mätte 2,4*2,4tum och började montera. den blev jätte söt men tyvärr gör bilden den inte riktigt rättvis. Den mäter knappt 16cm mellan två stjärnspetsar som sitter mitt emot varandra.
Den lilla ängeln i mitten kommer från mina egna gömmor.


Glöm nu inte att anmäla er till Bewed´s julpyssel den 5/12, här är en direktlänk dit.

Inga kommentarer: